Automatický text na téma smrt - znovuzrození

23.02.2015 10:16

Dneska přišla ke mně na návštěvu smrt – velká smrt, jež udává rovnováhu všemu. Byla velká a celá tak napůl bílá a černá – myslím, že je jako projektor ukazuje vlastní nastavení – jak vnímáme smrt – i ona byla pouhým odrazem. Slyšela jsem u ní bubny a oslavu a radost ale také pláč a beznaděj.

Přišla tiše, zaklepala na rameno a byla součást mě – tíseň konce je děsivá – byla tak jemná a přesto tak tvrdá. Jen tiše špitla: „Jsem taková, jakou mě chceš mít.“

V tom jsem uklidnila vše a věděla jsem, že hluboko cítím, že smrt je jen oslava jednoho konce, který je koncem na druhé straně něčemu novému.  Pořád to byla ale jen teorie – teorie je hezká věc, ale postrádá esenci zkušenosti a moudrosti.

A pak řekla: „ Máš poslední den, co budeš dělat?“

Zamyslela jsem se a cítila jsem jak velkou pravdu má, jak moc život promarníme povinnostmi nebo někde kde být nechceme.  

Říkám ji: „Chci být s těmi, co jsou mému srdci nejblíž, nechci být sama, chci prostě cítit ty lidi a mít je u sebe – takový kruh.“

Smrt na to říká: „Chceš sdílet sebe v kruhu, no dobře a proč to neděláš?“

„Jsem tu pro každého kdo má chuť otočit kolem – přijdu a změním směr chodu nebo přijdu a ukončím jednu etapu. A co ty? Chceš změnit směr chodu nebo ukončit jednu etapu?“

Pak bylo slyšet jen bušení srdce – „Nepřišel tvůj čas, tvůj čas začal.“

Pak se otočila a jemně pohlédla do dálky: „Každý je v daný okamžik nejkrásnější takový, jaký je.  Všichni se chovají v daný moment nejlépe, jak umí.“

Pak se poklonila a spočinula v listu na zemi: „ Jsi jako ten list – narodila ses, abys vyrostla – rosteš, abys pochopila, že není kam růst – že růst znamená vše co je zde a co máš. Růst je jen imaginárním stavem, který pak ukončí oslava smrti – smrt je LÁSKA proto láska zůstává a vše co je formováno zanikne“